Adatvezérelt marketing, avagy hogyan érjük el azt a teljesítményt, hogy rövid időn belül online piacvezetővé váljunk?
Az adatvezérelt marketing, mint az online piacvezetővé válás kulcsa
Alapvetően úgy gondolom, hogy az online térben való mozgás egészen új, számomra még szinte felfoghatatlan és teljesen ismeretlen frekvenciákat képes nyújtani, mely egészen biztosan egy olyan dimenziót épít melyben az lesz a fontos, hogy az online világban, hogyan és miként létezünk, nem pedig az lesz az első rendű, hogy a valós életben mit képviselünk. Tulajdonképpen, ha alaposan és jól megkapargatjuk az adatvezérelt marketingnek jóformán a világon semmi más célja nincsen, mint hogy még a semmiből is képes legyen valamit építeni. Elképzelhető, hogy nagyon elvontnak és kissé talán homályosnak is tűnhet az, amit próbálok megfogalmazni, de ha igazán értünk az adatvezérelt marketing helyes és valljuk be elég trükkös alkalmazásához, akkor valójában nagyon hamar rádöbbenhetünk arra, hogy elképesztően egyszerűen tudjuk manipulálni az internet felhasználóit és megtalálni olyan potenciális vásárlókat, akik akár normális esetben elképzelhető, hogy meg sem találták volna az adott céget. Úgy hiszem, abszolút jogosan fogalmazódik meg ilyen esetben bennünk az a kérdés, hogy tulajdonképpen értékálló ezen az, amit el lehet érni, mondjuk egy professzionális adatvezérelt marketing ostrommal. Hiszen régen úgy terjedtek el jobbnál – jobb márkák, hogy leginkább szájhagyomány hírnév alapján, ami valakinek nagyon bevált azt mutogatta másolnak és így tovább.
Így a valós piacvezető márkák egyértelműen a minőséget és a professzionális technikát hordozták magukban, mely valóságosan az értéket képviselt és minőséget szimbolizált, legalábbis én személy szerint valahol belül abszolút így gondolom. Természetesen ezzel nem az volt a célom, hogy az adatvezérelt marketinggel felkapott cégeket minősítsem, hiszen ez abszolút nem áll szándékomban, hiszen vannak jó oldala is annak, hogy az adatvezérelt marketing elképesztően felgyorsította a népszerűvé válás folyamatát. Az alábbiakban az előnyeiről szeretnék röviden értekezni az adatvezérelt marketingnek.
Az adatvezérelt marketing zseniális előnyei
Úgy gondolom, hogy azok után, hogy némiképp megemlítettem az adatvezérelt marketing esetlegesen felmerülő hátrányait, feltétlen szükségesnek érzem, hogy a hátrányok mellett kiemeljem a jó oldalát is ezeknek az eshetőségeknek, ugyanis természetesen bőséggel akad az is. Úgy gondolom, hogy már alapvetően az adatvezérelt marketing legnagyobb hátránya, valahol a legnagyobb előnye is. Hiszen, míg én az előbbiekben negatívumként hoztam fel azt, hogy bizony sokkalta értékállóbbnak és minőségiekben megbízhatónak tartottam a régmúlt módszereket, addig az az előnye például az adatvezérelt marketingnek, hogy tulajdonképpen a leginkább kezdő, kis alakuló, de annál ígéretesebb kezdeményezésből is viszonylag kis erőfeszítés alatt befutott és sokak által ismert termékként tud megjelenni. Mindezt köszönhetően annak, hogy az adatvezérelt marketing komoly elemzésekre épülő statisztikailag abszolút komoly kimutatásokkal rendelkező tevékenység, mely segítségével, folyamatos jelleggel új és új potenciális vásárlókat tud szerezni a megbízó fél. Miután pedig egyre több és több potenciális vásárlója akad az adott terméknek/ szolgáltatásnak egyre inkább magasabbra fogja feldobni például a Google kereső rendszerében is az adott terméket. Amennyiben bővebben érdekelné az adatvezérelt marketing, akkor feltétlen látogasson el a https://www.marketleader.hu weboldalára és tájékozódjon arról, hogy önnek mi lenne a lehető leginkább kedvező ajánlat.
Hogy működik az adatvezérelt marketing?
A SEO cikkek példának okáért pontosan emiatt működnek nagyon nagy erő bedobással, ugyanis ezáltal is igencsak nagymértékben segíti elő az adatvezérelt marketing megfelelő működését. Márpedig minél magasabb, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy előkelő helyen dob ki a Google kereső rendszere, annál inkább nagyobb esélye van az adott cégnek arra, hogy előbb – utóbb, de valószínűleg a rohamtempóknak köszönhetően inkább előbb online piacvezetővé nője ki magát az adott cég. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért is az a cél, hogy minél hamarabb online piacvezetővé váljunk? Pontosan azért, mert az online piacvezetőnek van az online térből a lehető legtöbb megkeresése és a legtöbb vásárlója is. Így szinte abszolút érthető, hogy ennyien keresik folyamatos jelleggel fel a termékeiket, hiszen őket dobja fel a legmagasabbra a Google kereső rendszere.